ביקורת (באמת) קטלנית

תמיד ידעתי שלבקר מסעדות זה עסק מסוכן – אבל לא ככה: בלוגר אוכל אמריקאי נחטף ועונה על ידי שף מתוסכל שנפגע מאחת הביקורות שכתב • נשמע כמו סרט אימה? אתם לא ממש טועים

"מה הייתי עושה לזבל הזה". המחשבה הזו חלפה לדעתי בראשו של כל מי שאי פעם חטף ביקורת שלילית על משהו שהוא יצר, כתב או בישל. הפנטזיה לתפוס את מי ששחט אותך (בכתב) ולגרום לו להצטער על כך מבעבעת תמיד מתחת לפני השטח, אבל כמעט לעולם לא מתגשמת (אלא אם אתם, נגיד, דודו טופז). כשסיר הכעס עולה על גדותיו וגולש, בוודאי כשמדובר על אנשים עם אגו גדול כמו שפים, זה יכול להפוך לבאמת מכוער.

זה בדיוק מה שקורה בסרט האימה האמריקאי החדש Bitter Feast. במרכזו של הסרט עומד שף מתוסכל, שמפוטר מעבודתו בעקבות ביקורת קשה במיוחד עליו שמתפרסמת באינטרנט. השף מחליט לצאת למסע נקמה אישי בבלוגר שכתב את הביקורת: הוא חוטף אותו, כולא אותו במרתף ביתו, ומלמד אותו כמה שיעורים בנימוסים והליכות בדרכים לא הכי סימפטיות שקצת מזכירות דברים שראינו בסרטים כמו "טיטוס" או "שתיקת הכבשים". הנה טעימה קטנה:

ניראה מגניב, הא? את ההשראה לסרט קיבל הבמאי והיוצר, ג'ו מאג'יו, מקריאת ביקורת על מסעדת "לונדון" של גורדון ראמזי שפורסמה ב-2007 בניו יורק טיימס. מאג'יו סיפר שהוא הרגיש שפרנק ברוני (המבקר המיתולוגי של הטיימס) אהב את האוכל של ראמזי, אבל רצה מאוד לא לאהוב אותו, כדי שיוכל לקטול. בסופו של דבר ברוני ריכז את עיקר הביקורת שלו במה שהגדיר כ"חוסר התלהבות" (ונתן למסעדה שני כוכבים בלבד). "זה היה ניראה לי פשוט לא הוגן", סיפר מאג'יו, "ואז התחלתי לחשוב, אם אני הייתי גורדון ראמזי, מה הייתי רוצה לעשות לפרנק ברוני".

למרות שההשראה שלו הגיעה ממבקר בעיתונות המודפסת, מאג'יו חש שעל מנת להפוך את התסריט לרלוונטי יותר המבקר שלו חייב להיות בלוגר. הוא לא מגלה מי מהשפים הטלוויזיונים שימשו לו השראה, אבל מדגיש שאין מדובר דווקא בגורדון ראמזי. הפרצוף היחיד שמוכר בסרט העצמאי ודל התקציב הזה הוא זה של השף מריו בטאלי, שעושה הופעת אורח קצרצרה בתור המסעדן שמפטר את השף המופרע.

Bitter Feast הוצג לראשונה לפני כמה חודשים בפסטיבל הסרטים בלוס אנג'לס וזכה לביקורות טובות למדי. בימים האלה הוא מוצג בניו יורק בגסטרו פאב Rerun, שם מקרינים את הסרט לצד ארוחה שמורכבת ממנות שנוצרו בהשראתו. הסיכוי היחיד שלכם לצפות בו בארץ הוא אם באחד מפסטיבלי הקולנוע כאן יחליטו להקרין אותו. האופציה השניה (לא שמעתם את זה ממני) היא כמובן לחפש אותו ברשת.

ואגב, מגעים להפקת גירסה ישראלית כבר החלו – די ברור שאת השף הסדיסט והמופרע צריך לשחק אייל שני ("בשבילי זה גן עדן… אבל בשבילך… גיהנום!!!", אמר והניף את הקופיץ), כך שהשאלה הגדולה היא מי ישחק את המבקר. שגיא כהן פנוי? הצעות אחרות, מישהו? ואיך ייקראו לסרט בעברית?

לא ממש ארוחה רומנטית. הפוסטר של הסרט

פורסם בקטגוריה עלו ברשת, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות על ביקורת (באמת) קטלנית

  1. מאת ארליך‏:

    בתפקיד המבקר, הרי זה ברור: רפרם חדד.
    גם מבקר, גם אמן רב תחומי וגם בעל ניסיון בתחום החטיפות והעינויים (נראה אתכם יושבים מסיבת עיתונאים שלמה לצד איווט ליברמן)

  2. מאת מלחן‏:

    אם שגיא כהן ישחק את המבקר, אני מוכן לשחק כל תפקיד.
    רצוי את הגרזן.

    יש כמה מבקרים שהייתי מוכן לעשות להם כמה דברים מאוד מאוד ספציפיים ולא חוקיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>