סיפור חם: למי שייכת הצלע השמינית?

השף שלומי קצין הודיע היום במפתיע על עזיבת "הצלע השמינית" בעקבות "חילוקי דעות" • בעלי המסעדה מתכוונים לשמור על השם ולהמשיך לפעול כרגיל • קצין: "זו החלטה מאוד עלובה"

האם בתוך כמה שבועות יהיו בישראל שתי מסעדות בעלות אותו השם? תלוי את מי שואלים. השף שלומי קצין, האיש שמזוהה יותר מכל עם מסעדת "הצלע השמינית" הודיע הערב במפתיע על עזיבת המסעדה. קצין מדבר על חילוקי דעות מקצועיים ועל אכזבה עמוקה מהתנהלות בעלי המסעדה, ובטוח כי בלעדיו הצלע השמינית לא תאריך ימים. מנגד טוען דובי דרור, בעלי המסעדה, כי במקום לא צפויים שינויים וכי "הצלע השמינית" תמשיך לפעול כרגיל גם ללא השף שהקים אותה במקור.

"הצלע השמינית" נפתחה באמצע שנות התשעים בהרצליה על ידי השף שלומי קצין ופעלה במשך כשש שנים בהן נהנתה ממוניטין של מסעדת בשרים משובחת עם ארוחת טעימות משתלמת ומנות עתירות כולסטרול. לפני פחות מעשור סגר קצין את הצלע ונדד בין מסעדות שונות בארץ. בתחילת 2011 החל הקאמבק של שף שלומי קצין ו"הצלע השמינית" למפה הקולינרית של ישראל עם פתיחת הגלגול המחודש של המסעדה ברחוב נחלת בנימין – קאמבק שמסתיים היום בפיצוץ. לפני כמה שעות הפיץ קצין הודעת דואר אלקטרוני ובה הודיע על עזיבתו בעקבות חילוקי דעות הנוגעים לדרך פעולתה של המסעדה. "על אף שהמותג הצלע השמינית שייך לי והמוניטין שנבנה סביבו נרכשו בעשר שנים או יותר ממשיך המבנה להפעיל את המקום ולקרוא לו הצלע השמינית", כתב קצין בהודעתו.

בשיחת טלפון עמו לפני זמן קצר סירב קצין לפרט או להרחיב לגבי טיבם של חילוקי הדעות בעסק והסכים לומר רק כי הוא חש שלא הצליח להביא את תפיסת העולם שלו לידי ביטוי במקום החדש. קצין העריך שבלעדיו המסעדה לא תאריך ימים. "ההחלטה שלהם לשמור על השם היא החלטה מאוד עלובה", אמר השף. "הם גם עוברים על החוק, אבל אני לא מתכוון להילחם בהם, כי אני לא חושב שצריך. הם ייפלו לבד וייפלו מהר, כי הצלע השמינית היא לא מסעדה שמזוהה עם מקום, היא מזוהה איתי".

קצין הוסיף כי למרות שהוא עצוב ומאוכזב הוא אינו מופתע. לדבריו, חילוקי הדעות בינו לבין הבעלים ליוו את המסעדה מיומה הראשון. "זה עדיין לא הסוף", הוא מבהיר. "אני יכול להבטיח שתוך שבוע או שבועיים תשמעו על צלע שמינית חדשה. ואתם יכולים להיות רגועים – שתי מסעדות כאלה לא יהיו".

בצד השני של הסכסוך נשמעות הערב זמירות שונות. מסעדת הצלע השמינית אכן ממשיכה לפעול כרגיל. מאתר האינטרנט של המסעדה ומדף הפייסבוק שלה הוסר כל אזכור של קצין.

אין יותר זכר לשמו של קצין. אתר המסעדה (לחצו להגדלה)

דובי דרור, בעלי הצלע השמינית סירב גם הוא להוסיף פרטים על אופי הסכסוך. "אין לי כוונה לפתוח תיבת פנדורה, ואני אפילו לא רוצה להגיב לדברים של שלומי", דברי דרור. "לנו אין שום כוונה לסגור או לסגת ואנחנו ממשיכים כרגיל". דרור טוען כי המסעדה נמצאת נכון לעתה בתקופה של "התארגנות מחודשת", והוא אינו מודאג לגבי עתיד העסק: "יכול להיות שיש קהל שהיה קהל של שלומי בעבר ואולי יפסיק לבוא, אבל יבואו אחרים. מתגובות הלקוחות אני יכול להגיד שההתלהבות מהאוכל נמשכת". גם דרור עצמו לא הופתע מהעזיבה של השף שלו. לדבריו קצין איים לעזוב במשך תקופה ארוכה: "הוא חשב שבלעדיו לא נסתדר. השקענו הרבה מאוד כסף במקום, בפרסום, בשיווק – אם הוא החליט לקום וללכת אני מכבד אותו, ושיהיה לו בהצלחה".

פורסם בקטגוריה "חדשות האוכל", חדשות, כללי, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות על סיפור חם: למי שייכת הצלע השמינית?

  1. מאת ברנז'ה‏:

    הפוסט הזה זה מה שקורה כשעורך חדשות מיומן פוגש סקופ מעולם האוכל. אף פעם לא קראתי בנשימה כה עצורה כתבה שמספרת על סכסוך במסעדה. בלי צחוק. אתה מתגעגע לימי הרדיו?

  2. מאת מכר עבר‏:

    בדיקה קלה בעברו של השף הנל תחסוך להרבה בעלי בית עתידיים הרבה צער לב וחור בכיס;

  3. מאת דני מובשוביץ‏:

    שלומי קצין הוא שף מוכשר ונדיב!
    יש לשלומי חותם אישי וברור, הצלע השמינית היא שמו האמצעי ולא נראה לי שניתן לגזול זאת ממנו.

    המטבח והשף עושים את השם ולא להפך. שלומי – אנחנו אתך בכל מקום בו תחליט לככב (רק שלא תרחיק יותר מידי :-))

  4. מאת מכר עבר‏:

    שולמי שלומי……..כמה דרמות יכולות להיות בבנדם אחד אני לפחות מודה לו על כל הידע שביסכותו רחשתי ועל דבר הכי חשוב שהוא גרם לי להגיע אלו שזה חרא מקצוע ואים יש לי משהו להמליץ לו עזוב אותך אתה שף מעולה אבלללל תשקיע בזוגיות ילדים במיקצוע הזה אי אפשר לעשות כלום חוץ לעמוד במקום אז בסדר עוד כתבה מה יוצא מיזה בשורה התחתונה כלום חוץ מתפיחה על האגו ילאה חבל על הזמןןןןןןןן צריך מישפחהה ילדים..אוהבים אותךךךך.

  5. מאת יובל‏:

    לפני 10 שנים נהנתי לחזור למסעדת הצלע השמינית בהרצליה פיתוח, אחת ממסעדות הבשר הטובות אם לא הטובה ביותר ביניהן, ולהתענג על נפלאות הבישול של שלומי קצין, שהחשבתי כגאון בבישול. מאז ייחלתי ליום בו הוא ישוב ויפתח מסעדה באזור המרכז. הודות לזכרונות הטעמים המשובחים דאז, ב- 24.08.11 בשעות אחה"צ הגענו זוגתי ואני, מלאי ציפיות לחגוג יום ההולדת במסעדה בת"א. רק היום, נודע לי מהכתבה הזאת כי הוא אינו שם מזה כחודש, וזה מסביר את השתלשלות ה"חוויה". כגודל הציפיה, כך גודל האכזבה. בחרנו את תפריט העיסקיות. בראשונות- מנת התאנים הממולאות, 3 במספרן, הכילה חתיכה זעירה בלבד של כבד אווז. הקרפציו היה איכותי אך המשרה שלו היה מר. במנות העיקריות הפילה בקר היה טוב, הפירה היה עם המון קינמון ולא טעים. בשר ההמבורגרונים היה טוב, אבל הוא הוגש במעין לחמניות "בריוש" יבשות/קשות ( בריוש אמיתי צריך להיות מוכן עם המון חמאה והמרקם שלו אמור להיות אוורירי ורך) מלווה בתפוחוניי אדמה סתמיים, 3 מלפפונים חמוצים זעירים "מיובלים" וקצת טבעות בצל ועגבניה. אין צ'יפס. במסעדה יש בקבוקי בירה מסוג טובורג, הייניקן וקרלסברג בלבד. אין בירה מהחבית או בירות איכותיות. נאלצנו לשתות שתייה קלה. המלצרית הייתה אדיבה ועירנית למתרחש בכל השולחנות. המיזוג לא עבד כיוון שדלת הכניסה הושארה פתוחה כל הזמן.
    אין לנו כל כוונה לשוב לשם ואנו מייחלים ליום בו שלומי קצין יככב במקומו החדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>