הקלות הבלתי נסבלת – מאפינס בננה

בלי מרכיבים קבועים, כמויות מדודות והכנות מסובכות המתכון הזה יגרום אפילו לפחדני האפייה הגדולים ביותר להיכנס למטבח • מה שצריך זה כמה מצרכים בסיסיים, שתי בננות ועשר דקות

אחד הבלופים הכי גדולים של עולם המתכונים (בכלל, אבל באינטרנט במיוחד) הוא זה שקשור בסעיף קטן שמופיע בדרך כלל בראש המתכון ונקרא זמן הכנה. המון מתכונים מתפארים ב"ארוחה שלמה בחמש דקות", או בזמני הכנה כלליים שפשוט לא עומדים במבחן המציאות. כמה פעמים למשל ראיתם מתכון, רוטב לפסטה נניח, שזמן ההכנה הכולל שלו הוא חצי שעה, אבל באחד משלביו הראשונים מבקשים מכם להשחים ולקרמל בצל? עכשיו, כולם יודעים כמה זמן לוקח להשחים באמת בצל. זה לא חמש דקות כמו שכתוב במתכון. זה עניין של רבע שעה לפחות. אז לא יכול להיות שהעסק כולו לוקח חצי שעה. הוא לוקח הרבה יותר.

עיגול הפינות הזה, שלא לומר השקרים האלה, חוזרים על עצמם שוב ושוב פשוט כי המתכונאים יודעים מי הקהל שלהם, בעיקר באינטרנט. זה קהל שמחפש מתכונים מהירים ופשוטים ורוצה מאוד לקנות את האשליה של לחזור מהעבודה ולהרים ארוחת ערב מלאה בחצי שעה. אז זהו, שאי אפשר להרים בדרך כלל ארוחת ערב מלאה בחצי שעה, בטח לא כשהארוחה הזו כוללת, כאמור, השחמה יסודית של בצל, הכנה של אורז כמו שצריך, מרק עם קטניות כלשהן ועוד. זאת אומרת, יכול להיות שאחרי חצי שעה תהיה לכם ארוחה, אבל סביר להניח שהיא לא תהיה משהו.

בדיוק מהסיבה הזו אפשר לפעמים למצוא במתכוני עוגות וקונדיטוריה ברשת זמני הקצפה מופרכים ושאר שטיקים שנועדו לקצר את "זמן ההכנה" המפורסם. ובדיוק מהסיבה הזו חזרתי על הכנת המתכון הזה שלפניכם משהו כמו חמש פעמים לפני שהעזתי לכתוב את ההכרזה הבאה ולעמוד מאחוריה: מאפינס הבננה שלפניכם הם מאפינס שכל תהליך ההכנה שלהם – מאפס ועד היציאה מהתנור – לוקח פחות מחצי שעה.

עכשיו מתחיל לקרות הפלא, ותוך פחות מ-20 דקות יהיו פה גבעות שחומות וריחניות. תחילת האפייה

יש שלוש סיבות שאני מאוד אוהב את המאפינס האלה ושאני מכין אותם שוב ושוב ושוב. הראשונה היא כאמור שזה באמת מתכון מאוד מאוד מהיר. מהרגע שבו תוציאו את החומרים מהארון והמקרר ועד לרגע שבו תכניסו את התבנית לתנור יעברו לא יותר מ-10 דקות, וגם זה אם אתם אנשים איטיים במיוחד או דקדקניים במדידת החומרים. זה הכי רחוק מהמתכון הקודם שהעלתי כאן, למאפינס המלוחים עם הבייקון והדלעת, שדרשו הכנות מוקדמות ממושכות. האמת היא שכדי להיות בטוח שאני לא טועה מדדתי באמצעות סטופר את משך ההכנה בפעם האחרונה שאפיתי – הכנת הבלילה לקחה 4 דקות ו-45 שניות (וגם זה כי התמהמתי קצת במעיכת הבננה). ליצוק את הבלילה לתבנית לקח עוד משהו כמו 3 דקות, ולפזר מעט סוכר על פני המאפים עוד דקה. סה"כ פחות מעשר דקות. אמיתי ובדוק.

וזה מוביל לסיבה השנייה שאני אוהב את המאפינס האלה – בשונה מהתפיסה המקובלת לגבי עולם האפייה (לפחות התפיסה המקובלת שלי) – המתכון הזה הוא מאוד סלחן ומאוד פתוח לאלתורים. לא צריך פה משקל למדידת כמויות, לא צריך לעמוד עם שעון ליד המיקסר ואפשר לאלתר באופן חופשי, לשנות, לגרוע ולהוסיף. אין פקאנים מסוכרים? שימו אגוזי מלך או שברי שקדים. אין שוקולד? למה לא להוסיף חלבה או שוקולד לבן. נגמר הקמח התופח? לא ייקרה כלום אם תעבדו עם קמח לבן או מלא ותוסיפו אבקת אפייה. אוהבים מתוק? תנו בסוכר ולהפך (וכמובן שסוג הסוכר לא באמת קריטי). בקיצור – מאפינס פריסטייל לחלוטין.

וסיבה שלישית ואחרונה, היא שלא ברור לי כל כך למה אבל פחות או יותר כל מי שטעם את המאפינס האלה באחד מגלגוליהם נורא התלהב. אז למרות שזה ניראה לי פשוט ואולי אפילו קצת מיותר, כי הרי העולם לא באמת צריך עוד מתכון למאפינס, הנה לפניכם הגירסה שלי לדבר המאפה הבאמת הכי פשוט שאני יודע להכין.

מה שצריך (ל-12 מאפינס):

  • 2 בננות גדולות ובשלות
  • 2 ביצים
  • חצי כוס חלב
  • רבע כוס שמן (לא זית)
  • כפית תמצית וניל
  • חצי כוס סוכר דמררה
  • 50 גרם שוקולד (מריר, לבן, חלב או צ'יפס)
  • 100 גרם פקאנים מסוכרים (או אגוזים או וכו')
  • 1.5 כוסות קמח תופח
  • קורט מלח

לא בתמונה: הסטופר. תצטרכו להאמין לי לגבי זה. חמש דקות מ-עכ-שיו והתבנית מתמלאת

מתחילים בלחמם תנור לחום (עליון ותחתון) של 170 מעלות. כדאי להדליק את התנור אפילו קצת לפני שמתחילים לעבוד כי לוקח לו יותר מעשר דקות להתחמם. קוצצים גס את השוקולד והפקאנים. בקערה גדולה, שיכולה להכיל את כל התערובת, מועכים היטב באמצעות מזלג את שתי הבננות. מוסיפים לבננות את כל יתר החומרים בסדר (פחות או יותר) שבו הם רשומים – קודם כל הרטובים (ביצים, שמן, חלב, תמצית וניל) ואז יבשים (סוכר, פקאנים, שוקולד, קמח תופח, מלח). מערבבים את התערובת באמצעות כף או מזלג רק עד שהיא הופכת אחידה וכל הקמח נבלע לחלוטין.

המרקם צריך להיות של בצק מאוד נוזלי ורך, כזה שצריך מצקת כדי להעביר אותו לשקעים של התבנית. בלילה ובננות לקישוט

משמנים קלות (בחמאה או שמן) את השקעים של תבנית המאפינס החביבה עליכם ויוצקים את הבלילה. מפזרים על ראשו של כל מאפין מעט סוכר דמררה, ואם רוצים מוסיפים פרוסת בננה (או אגוז, או פקאן, או כל דבר אחר. כבר הבנתם את הרעיון).

כן, אני יודע שזה מתכון אפייה שני ברצף. ולא, אל תדאגו, אין לי כוונה להפוך פה לבלוג מתוקים

מכניסים את התבנית לתנור החם ואופים כ-20 דקות – לקראת סוף האפייה מתחילים להשגיח ומוציאים את המאפינס מהתנור ברגע שבו קיסם שננעץ במרכזם יוצא יבש. היזהרו מאפיית יתר שתניב מאפינס יבשושיים וחונקים.

כמעט מוכן. מריחים?

נותנים לתבנית להתקרר מעט, מכינים כוס קפה, ומתחילים לטרוף. את מה שנשאר אחרי החיסול הראשוני שומרים בקופסה אטומה לבוקר הבא או מחלקים לחברים, שכנים ואהובים. בתיאבון!

מי אמר שלאפות זה מפחיד? מאפינס עם לוק מקצועי במינימום מאמץ. עכשיו אפשר גם לסגור שעונים

פורסם בקטגוריה אוכל בבית, כללי, עם התגים , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

34 תגובות על הקלות הבלתי נסבלת – מאפינס בננה

  1. מאת גל‏:

    תפור על אנשים כמוני. ואין לי מושג איך התאפקת מלהוסיף חמאה לדבר הזה :)

    • עשיתי השבוע מקבץ עם חמאה במקום שמן – אני חושב שמבחינת מרקם השמן יוצא יותר מוצלח אבל יכול להיות שאלה עם החמאה קצת יותר טעימים. בכל מקרה – אפשר להחליף בכיף

      • מאת יעל‏:

        לא יצא לי טעים :( לא יודעת איפה טעיתי. שמתי חמאה במקום שמן. חלב וניל במקום רגיל, 3 כפות דבש. לא היו לי אגוזים ולא שוקולד אז לא שמתי תוספות בכלל. לא יצא מתוק. טעם של פיתה עם טיפה סוכר. לא מרגישים את הבננות.
        אולי כי הן לא היו בשלות מספיק?

  2. מאת מיכל‏:

    האם אפשר להמיר את הבננות בפרי אחר? הבת שלי מסרבת להתקרב לכל דבר שמתחרז עם בננה

    • אני מניח שאין בעייה להחליף את הבננה בתפוח עץ מגורד עם מעט קינמון (אבל אז להוסיף קצת סוכר לאיזון החמיצות) או נניח בקוביות אגסים.

  3. מאת נטלי‏:

    נראים מעולה!

  4. מאת pilimafim‏:

    המרתי את כל הקמח בקמח מלא, ובתמורה הצקפתי את הביצים עם סוכר (חום כי לא היה דמררה) יצא מין תענוג ביתי מנחם ואוורירי. ריח של בננות בכל הדירה :)

  5. מאת קלקל‏:

    נראה מעולה, ייבדק.
    יש עוגה דומה שכבר הכנתי מלא פעמים שהגרסה שמצאתי היא כזו שעברה גלגולים בין כמה בלוגים:
    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1675994
    אני שם אגוזי מלך במקום לוז, קמח מלא וסוכר חום, ועושה קרם שוקולד-וויסקי מלמעלה.
    ביום שישי הכנתי פעם ראשונה בתוך תבנית קוגלהוף מסיליקון כי לא היתה לי תבנית אינגליש קייק וזה היה עבור השכנים,
    אז בכלל יצא יפה עם השוקולד והכל (-:

  6. מאת אימאשך‏:

    מודה, פונקתי וזכיתי לטעום. טעים, ביתי, מנחם,ריחני ובקיצור נהדר! ! !

  7. מאת אור‏:

    הרעיון שקהל הקוראים האינטרנטי מחפש מתכונים מהירים קצת מפתיע אותי. בדרך כלל, אם אני טורחת לחפש מתכון באינטרנט זה כי זה משהו מסובך ומורכב (או אקזוטי) מכדי שיופיע בספרי בישול סטנדרטיים (סטייל איילת הירשמן ודברים של "על השולחן", למשל). כאילו, הרבה יותר נוח לחפש בספר בישול מאשר באינטרנט. הבטחת איכות באינטרנט זו עבודה קשה.

  8. מאת אפרת‏:

    ממש יש לי חשק להכין אותם בזה הרגע! יאם!!

  9. מאת קארין‏:

    היי!
    אם יש לי רק סוכר חום ולא דמררה, זה יצא טוב?
    הכמויות נשארות אותן כמויות?

    • מאת קארין‏:

      עכשיו ראיתי שכתבת שלא משנה סוג הסוכר.
      בכל זאת, רק בשביל לוודא – הכמויות נשארות אותן כמויות גם עם סוכר חום כהה?

      תודה :)

  10. מאת קרן‏:

    יצא טעים תודה

  11. מאת קרן‏:

    דרך אגב אני מעכתי את הבבנות והכנסתי אותם לתוך הבלילה

  12. מאת קטי‏:

    לא יקרה שום דבר אם אני אחליף את החלב במים על מנת לקבל מתכון פרווה?

  13. מאת יוליה‏:

    המשימה להצלת ארבע בננות ממוות בטרם עת הוכתרה ע"י כל הטועמים כהצלחה גדולה. המתכון פשוט והתוצאה עולה על כל הציפיות. תודה!!!

  14. מאת דנה‏:

    חייבת לציין שהכותרת ממש נכונה. התחשק לי מאפינס בננה ב12 בלילה במקרה היו לי את כל החומרים בבית, ובתור בשלנית גרועה (!!) מאלה שגם חביתה נשרפת להם- יצא מ ד ה י ם !! תאמת לא האמנתי שיצליח לי, הופתעתי :) ומי שטעם גם החמיא ולא האמין שזו פעם ראשונה שאני מכינה את זה..

  15. מאת נגה‏:

    כמה זמן יחזיק לא בקירור? אני רוצה להביא כחלק ממתנה לחתונה ויש מצב שזה ישאר לפחות לילה מחוץ למקרר…

  16. מאת ויקי‏:

    יצא נפלא, תודה.

  17. מאת יפעת‏:

    מתכון מעולה! הכנתי פעמיים וכולם התעלפו עליו :)
    אגב הכנתי עם חלב סויה (alpro) במקום חלב רגיל וזה לא גרע מהטעם. שאלה: האם אפשר להכין גם בלי ביצים לטובת הטבעונים? אני יודעת שבמתכונים מסוימים אפשר להחליף את הביצים בבננה (למשל בפנקייקים וזה יוצא מעולה), אבל פה כבר יש בננה… מה אתם אומרים?

  18. מאת אבי‏:

    האם ניתן להקטין כמות הסוכר ? ועד כמה ניתן?

  19. יצא נפלא! פשוט וכיפי! מתכון מעולה, תודה רבה

  20. מאת נופר‏:

    שאפו ! יצא מעולה !

  21. מאת מירב‏:

    שאלה לרגישים לגלוטן-במה אפשר להחליף את הקמח? אשמח לתשובה שכבר נוסתה.תודה.

  22. מאת תמר‏:

    יצא לי מאפינס נהדרים. הבאתי לעבודה וכולם טרפו בהנאה..
    במקום חלב הכנסתי מיץ מחצי לימון עם תרכיז תפוחים והפחתתי מכמות הסוכר.
    עדיין יצא נהדר. תודה רבה!

  23. מאת הדר‏:

    הכנתי עם כל מיני שינויים (אבל נאמן לכמויות), יצא פצצה!

  24. מאת אני‏:

    מעולה!!!
    הכנתי עם חלב נטול לקטוז בכלום זמן ויצא ממש ממש טעים.
    כל הבית התמלא ריח נהדר ולא הצלחנו לחכות עד שיצטננו לגמרי.
    הכל חוסל במהירות..

  25. מאת אדווה טרבלסי‏:

    האם אפשר לאפות כעוגה באינגליש קייק?

  26. מאת ליאור‏:

    המאפינס יצאו מושלמים! הוספתי כף חמאת בוטנים מעורבבת עם נוטלה בכל אחד, ושמתי כוס וחצי קמח עם שקית אבקת אפייה( למי שנתקעת בלי) ויצאו מושלמים…. כל הבית ריח בננות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>